niedziela, 27 kwietnia 2014

36. Domowe mleko orzechowe + owsianka ♡

Mleko z orzechów włoskich 




Składniki:
1/2 szklanki orzechów włoskich
2 szklanki przefiltrowanej wody
1 łyżeczka cukru trzcinowego
1 łyżeczka cynamonu
blender, gaza, słoik

Obrane orzechy ze skórką zalać zimną wodą. Odstawić na noc. Rano przelać przez sitko i przepłukać wodą. Wrzucić do naczynia, zalać 2 szklankami wody i miksować ok. 5 minut bez przerwy. Posłodzić, dodać cynamon i miksować jeszcze przez chwilę. Na słoik nałożyć gazę i przelać mleko, tak żeby pozostała pulpa, na koniec jeszcze wycisnąć, żeby wykorzystać całe mleko. Pozostałe orzechy można wykorzystać na posypkę lub twarożek. 

Do zrobienia tego mleka zainspirowała mnie Klaudia. Przepis trochę zmieniłam, bo na włoskich orzechach i ze skórką, ale bazowałam głównie na nim. Wyszło cudowne, lepsze niż to od krowy. Kremowe, z obłędnym zapachem i smakiem. Na pewno będzie u mnie częściej!


Orzechowa owsianka z ryżem na mleku orzechowym 
podana z ricottą, bananem, orzechami, pulpą orzechową, czekoladą 



Składniki:
3,5 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
2 duże łyżki ugotowanego ryżu
3/4 szklanki mleka orzechowego
2 łyżeczki pulpy orzechowej
1 łyżeczka ksylitolu

Płatki zagotować na mleku, dodać ryż i gotować do zgęstnienia. Na koniec osłodzić cukrem i dodać pulpę. Wymieszać. Podawać z ulubionymi dodatkami.





I mama się skusiła. ^^

Jak mleko orzechowe mam, to zrobienie owsianki było nieuniknione. Śmiało mogę stwierdzić, iż ta owsianka była najlepszą jaką w życiu jadłam. Dzięki mleku nabrała aromatu i doskonałego, kremowego smaku orzechów włoskich. W sumie to przypominała trochę masło orzechowe. ;)
Jan Paweł II Świętym, duma mnie rozpiera i tyle pięknych wspomnień wraca. <3
Wczorajszy dzień cały spędzony w domu z książką, serialem i siostrą. Dzisiaj zapowiada się bardziej aktywnie. Po obiedzie (na który przyjdzie dziadek) jadę z przyjaciółką i jej tatą na zakupy i ...gokarty! Nigdy nie byłam i już nie mogę się doczekać. Zapowiada się cudowny dzień spędzony w miłym towarzystwie. Mam nadzieję, że Wasze plany też są niczego sobie ;3.

18 komentarzy:

  1. Jeju, owsianka na tym mleku musi być cudna! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak domowe mleczko orzechowe jest pyszne <3
    Miłego i przyjemnie spędzonego popołudnia :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Poproszę takie mleczko! Marzy mi się ale cena odstrasza, a len nie pozwala zrobić hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. same pyszności, a tym mleczkiem mnie zaintrygowałaś! ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, kusisz! teraz to na pewno muszę zrobić to mleko :)
    rzeczywiście dzień zapowiada ci się cudny. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam orzechy i uwielbiam mleko. Połączenie tych dwóch rzeczy w jednym produkcie musi smakować nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To mleko toswietny pomysl fajnie ze wykorzystalas wszystko suoer , też chetnie bym sie skusila na taką na tym mleczku z pysznymi resztkami :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, taka owsianka jest obłędnie kremowa!

      Usuń
  8. orzechowa owsianka, to musiało być boskie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. też kiedyś robiłam mleko roślinne! jednak zostaje wierna zwykłemu krowiemu :3
    owsianka mimo to wygląda bosko !

    OdpowiedzUsuń

Follow my blog with Bloglovin