sobota, 12 kwietnia 2014

21. W sobotę smażę gofry ♡

Orzechowe pełnoziarniste gofry z serkiem mascarpone 


Składniki: (6 gofrów)
20 orzechów laskowych
2 jajka
1 łyżeczka budyniu waniliowego
2 łyżeczki cukru trzcinowego
1 i 1/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
1/4 banana
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka syropu o smaku orzechów laskowych
1 łyżka i 1 łyżeczka serka mascarpone
1/3 szklanki mleka

Nagrzewamy gofrownicę. Żółtka oddzielamy od białek, miksujemy z: mąką, bananem, cynamonem, mascarpone, syropem i mlekiem. Kroimy orzechy wedle uznania, dodajemy do masy i mieszamy. W drugiej misce ubijamy białka na sztywno z budyniem i cukrem. Delikatnie mieszamy obie masy. Nagrzaną gofrownicę natłuszczamy olejem z np.orzecha włoskiego. Wylewamy ciasto i pieczemy aż gofry będą zarumienione. podajemy z ulubionymi dodatkami, u mnie to: jabłko, banan, orzechy, ricotta i rodzynki. Smacznego! ;) 




W końcu nastał wyczekiwany weekend! Rozpoczęłam go jedząc chrupiące i pachnące gofry z rodziną. Lubię takie poranki ;) Później pojechaliśmy na wieś do cioci, pomogłyśmy z mamą ogarnąć dom na święta, zjadłyśmy obiad i pochodziliśmy po sadzie, już śliwki kwitną! <3 Ciocia (mistrzyni gotowania/pieczenia) dała mi jakieś swoje stare miesięczniki z przepisami kulinarnymi, które kiedyś zbierała. Zapowiada się dłuugie siedzenia w kuchni. ;3 Następnie zawitałyśmy na naszą działkę na wsi, także dzień wiejski.. ale lubię tak czasem się odizolować od życia w mieście, internetu, telewizji. To bardzo odpręża i regeneruje. Przyda mi się to, bo zapowiada się okres, który poświęcony będzie na przypomnienie całego gimnazjum. ;< 



Akcja Wiktorii:
moja zaleta na dziś:
"Jestem pracowita, 
praca i nauka sprawiają mi w pewnym stopniu przyjemność."

20 komentarzy:

  1. Miło rozpoczęłaś dzień; rodzinne śniadania są najlepsze! Smacznie wygląda ten gofr z dodatkami :3
    Zdecydowanie dobrze się tak na jakiś czas odizolować i szczerze Ci tego zazdroszczę. Pobyt na wsi relaksuje, uspokaja, poprawia nastrój...same plusy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, uwielbiam wieś, cisza, przyroda, widoki <3

      Usuń
  2. Nie ma to jak weekend rozpocząć gofrowaniem! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piona ! U mnie dziś też gofry : D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam gofry! Wyglądają na chrupiące :)

    OdpowiedzUsuń
  5. właśni mi przypomniałaś, że już dawno nie jadłam gofrów!:<
    muszę koniecznie je zrobić, bo kusisz bardzoo! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dawno nie jadłam, dzisiaj zaspokoiłam swój głód ;p

      Usuń
  6. Gofry w sobotę to podstawa! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. No to sobie na sobote dogodziłas po mistrzowsku <3

    OdpowiedzUsuń
  8. To zgrałyśmy się dzisiaj ze śniadankiem! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm te gofry wyglądają perfekcyjnie ! :D i dodatki mega apetyczne <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Orzechowe! MMM :) Często jem orzechy żeby przytyć ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahhaha, nie mów mi takich rzeczy, bo przestanę je jeść XDD

      Usuń

Follow my blog with Bloglovin