poniedziałek, 21 kwietnia 2014

29/30. Wielkanoc i zielona manna ♡

Kasza manna o smaku kiwi 


Składniki:
2/3 szklanki mleka
2 łyżki jogurtu naturalnego
2,5 łyżki kaszy manny
1 dojrzałe kiwi
3 łyżeczki ksylitolu
dodatki: karmelek dyniowy, suszone owoce, orzechy, banan i słonecznik

W garnuszku podgrzewamy mleko z jogurtem. Do gorącego płynu dodajemy kaszę, zagotowujemy i mieszamy ok. 3 minut. Słodzimy i dodajemy kiwi, mieszamy wszystko jeszcze raz. Podajemy wedle upodobania.





Ten roztapiający się karmel jest boski!

Wielkanoc tradycyjnie rozpoczęliśmy wspólnym śniadaniem. Była 'bitwa na jajka', wygrał mój brat. Czemu ja nigdy nie mogę?! :D Później msza i przygotowania do wielkiego obiadu (doszło jeszcze 7 osób). Było tyle pyszności: indyk, karczek, łosoś, zupa brokułowa, różne sałatki. Nie jestem w stanie wybrać najlepszego! Później podaliśmy ciasta, oczywiście moje nie były jedynymi, o nie! Cioci się nudziło i ot tak zrobiła PIĘĆ ciast. Każdy dostał po wielkiej wałówce do domu, inaczej być nie mogło. Dzień bardzo udany. Rodzinnie, miło, zabawnie, pysznie, luźno. Jedne z lepszych Świąt. A Wasze jakie były? ;)

A teraz trochę zdjęć:

Babka marmurkowa 


Z TEGO przepisu, z tym, że w formie do babki.
Idealnie, mocno czekoladowa. Nie za sucha, nie za wilgotna.
Pyszna!

Mazurek żurawinowy 

Z TEGO przepisu, z tym, że masa żurawinowa, a nie
daktylowa. Nietypowy, ale bardzo dobry. Idealnie kruche
ciasto dobrze komponowało się z lekko kwaskowym musem.


Wszystkie ciasta: sernik, makowiec, mazurki i babki <3

Śniadanie ;3

18 komentarzy:

  1. pyszne te wypieki :3
    z chęcią bym się poczęstowała chociaż brzuch mam pełny! :D
    manna o smaku kiwi? porywam *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie dziś też kiwi w śniadaniu zagościło : D
    Zazdroszczę takiej Wielkanocy. U mnie niestety spędzona w kłótniach i płaczu ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki boski kolorek! I ja też uwielbiam jak coś się roztapia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze w ciepłych, miseczkowych śniadaniach ;)

      Usuń
  4. Świąteczne pyszności widzę u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo smacznie przygotowane sniadanko <3

    OdpowiedzUsuń
  6. manna kiwi? nie słyszałam, a szkoda, bo zachęcająco wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że wczoraj dałaś upust i nie patrzyłaś na jakieś tam wartości czy coś, tylko cieszyłaś się świętami wraz z rodzinką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej podoba mi się ta babka marmurkowa! :)

    A początek i koniec egzaminów dla mnie, bo z drugiego i trzeciego dnia jestem zwolniona dzięki wojewódzkim konkursom przedmiotowym - jak jest się laureatem/laureatką to się nie pisze konkretnego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ;)
      A co do egzaminów to zazdroszczę i gratuluję, to nie lada wyczyn! ;D

      Usuń
  9. Twój mazurek wygrał ! wygląda pysznie :) a z Twojego świątecznego stołu porwałabym łososia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jaki miły gość!
      Miło mi. Łosoś był bardzo pyszny, dobry wybór ;)

      Usuń

Follow my blog with Bloglovin