sobota, 12 grudnia 2015

238. Śniadanie na wypasie - gryczany omlet z ciągnącym się środkiem

Omlet gryczany z serkiem wiejskim i startą pietruszką

podany z masłem migdałowym (sklepdietetyczny.pl),

prażonymi płatkami migdałów i duszoną w cynamonie gruszką

 Zawsze jak w mojej lodówce znajdzie się serek wiejski, jest użyty w omlecie na słodko. Czy jest coś lepszego niż ciągnące się wnętrze ciepłego placka? Pietruszka dodaje fajnego, lekko słodkiego posmaku, co idealnie podkręca duszona gruszka w cynamonie. A masło migdałowe... no to po prostu trzeba spróbować!


PRZEPIS AUTORSKI:
SKŁADNIKI:
2 łyżki mąki gryczanej (ok. 30 g)
1 jajko
1/2 dojrzałego banana
3 łyżki serka wiejskiego (raczej gęsta część)
cynamon
1/2 średniej pietruszki
ew. słodzidło
gruszka

Pietruszkę zetrzeć na drobnych oczkach, wymieszać z jajkiem i rozgniecionym na papkę bananem. Dodać mąkę, cynamon, serek wiejski i (ewentualnie) słodzidło. Całość wymieszać i smażyć na oleju kokosowym na rozgrzanej patelni z obu stron pod przykryciem.
Podałam z masłem migdałowym, podprażonymi płatkami migdałów i duszoną w cynamonie gruszką.  

Dziś jadę uzupełniać prezenty na Święta. Jakoś mi się na to zebrało wyjątkowo w tym roku. Tak właściwie to wolę dawać niż otrzymywać. Także trzymajcie kciuki, żeby prezenty były trafione ;)

12 komentarzy:

  1. Przepiękny ten omlecik! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar wprowadzać Twoje omletowe pomysły w życie :) I to jak najszybciej!
    Powodzenia w znalezieniu idealnych prezentów! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie super pomysł, wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, a ja z prezentami jeszcze w szarej d.... :D Muszę też coś o nich pomyśleć :O

    OdpowiedzUsuń
  5. masło migdałowe uwielbiam <3 i muszę spróbować omleta z wiejskim!

    OdpowiedzUsuń
  6. Połączenie banana z pietruszką brzmi bardzo ciekawie i pysznie, a puchatość tego omleta mnie zachwyciła - świetnie musiał smakować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś jadłam masło migdałowe, co prawda domowe, ale potwierdzam, jest najlepsze! Wg mnie przebija nawet to z nerkowców :D
    Mam nadzieję, że prezentowe łowy udane :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty, co mi tu tym masłem szpanujesz :D Zazdroszczę mega, bo zawsze jak widzę w sklepach te słoiczki to mi serce pęka że portfel taki pusty :P Prezenty, taaak! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten ciągnący się środek mnie woła :D

    OdpowiedzUsuń

Follow my blog with Bloglovin