niedziela, 29 listopada 2015

233. Dyniowa owsianka, póki sezon trwa (vegan)

Owsianka dyniowa na mleku ryżowym

z figą, śliwkami, mieszanką studencką 

i zdrowym karmelem z tahini 

(vegan)

Dlaczego sezon dyniowy nie może trwać przez cały rok? Akurat moje ulubione warzywo musi być sezonowe... No cóż, przynajmniej z większą chęcią do dyni wracam jesienią. Mleko ryżowe (sklepdietetyczny.pl)jest moim ulubionym mlekiem wegańskim, naturalnie słodkie i aksamitne. A zdrowy karmel to wynalazek na miarę złota. <3


SKŁADNIKI:
5 łyżek płatków owsianych
1/2 szkl. puree z dyni (Hokkaido)
1 łyżeczka miodu
1/3 łyżeczki cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej
mały, dojrzały banan
karmel: 5 daktyli, duża łyżka tahini, mleko 

Karmel to rozgotowane daktyle, wymieszane z tahini i mlekiem do odpowiedniej konsystencji i zblendowane na gładko
Płatki zalać mlekiem ryżowym, dodoać puree z dyni, miód i gotować na małym ogniu mieszając co chwilę. Jak owsianka zgęstnieje, dodać cynamon, gałkę muszkatołową oraz rozgniecionego na papkę banana, wymieszać i gotowe.

*dwa rodzaje zdjęć: robione z towarzystwem promieni słonecznych i bez


Nie lubię siebie za odkładanie lekcji na ostatni dzień weekendu. Zawsze to robię i za każdym razem obiecuję sobie, że to ostatni raz... Ale najpierw idę kibicować chłopakom (z mojego klubu) w meczu 2 ligi :D


Na rejony udało się mojej drużynie zakwalifikować z pierwszego miejsca, zobaczymy jak to będzie z dalszymi etapami ;)

Zapraszam do sklepdietetyczny.pl

20 komentarzy:

  1. dyniaaa! <3 mam jeszcze zapas, więc na pewno będzie owsianka :D no i ten karmel, uwielbiam go! :)
    gratuluję mistrzu! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh jak dobrze, że wczoraj na ryneczku dorwałam jeszcze dwie dynie i to w całkiem niezłej cenie, więc koniecznie jeszcze muszę zrobić dyniową owsiankę <3

    W takim razie życzę ci miłego i udanego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianki z dynią są przepyszne, a do tego mają cudowny kolor ;) Mam jeszcze pół jednej i zamierzam przerobić nią na puree :)
    Gratulacje dla Ciebie i Twojej drużyny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. omomom :3 wygląda smacznie ;)

    www.juiloy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje!
    Kocham dyniową owsiankę...szczególnie w połączeniu z figą <3

    OdpowiedzUsuń
  6. dyni nie lubię, ale tym karmelem chyba byś mnie zachęciła :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Karmel z daktyli to cudo, a owsianka również wspaniała, w końcu wszystko co dyniowe jest pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdrowy karmel?! Mistrzostwo <3 Już zapisuję sobie przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też rozpaczam niemożebnie z powodu zakończenia sezonu na dyńkę (a przerobiłbym jeszcze z pięć na puree <3), kurka, trzeba będzie czekam na za rok :/
    Zaczynam myśleć, że Ty nic tylko te puchary zdobywasz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no puchar tylko odebrałam jako przedstawicielka i oddałam szkole, bo to przecież dzięki szkole wygrałyśmy... XD

      Usuń
  10. Zamroziłam trochę dyni, ale coś czuję, że na długo mi nie starczy :<

    OdpowiedzUsuń
  11. Smacznie wygląda! :)

    Zapraszam do udziału w konkursie, który jest na moim blogu! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale przepiękna, kolorowa miseczka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję! :)
    Ach ten kolor...tęsknię za dynią! :'(

    OdpowiedzUsuń
  14. Dynie się końcą, już niestety nie są często spotykane w sklepach, a ja jeszcze w tym roku owsianki z tym warzywem nie jadłam :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluje wygranej, a owsianka- cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. to śniadanie niczym dzieło sztuki!

    OdpowiedzUsuń
  17. aaaaa wyglada apetycznie! musze wypróbować przepis :P
    pozdrawiam http://lilyfamili.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz rację, dynia mogłaby sobie rosnąć przez cały rok:) Owsianka z dynią baaardzo mi smakuje, ale zjem ją nie wcześniej niż w kolejnym sezonie.

    OdpowiedzUsuń

Follow my blog with Bloglovin