poniedziałek, 4 maja 2015

170. Sernik opanowany do perfekcji.

Sernik

PRZEPIS AUTORSKI:
Składniki:
1 kg sera pełnotłustego mielonego kilkukrotnie (min.2 razy!)
200 g sera ricotta
1 szkl. cukru (cukier puder trzcinowy + 1 opakowanie cukru waniliowego)
4 jajka
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Wszystkie składniki MUSZĄ być w temperaturze pokojowej. Wszystkie składniki umieszczamy w misce i miksujemy na niskich obrotach do powstania gładkiej masy (nie dłużej, aby niepotrzebnie nie napowietrzyć ciasta). Spód małej tortownicy (śr.21cm) wykładamy papierem do pieczenia, zatrzaskujemy ścianki i wylewamy masę, wyrównując powierzchnię. 
Piekarnik nagrzewamy do temp. 160 stopni. Do dużej formy do pieczenia nalewamy wrzątek i wkładamy na sam spód piekarnika, tortownicę z masą serową wkładamy na środkowy poziom, pieczemy przez 70 minut, nie otwierając piekarnika w międzyczasie. po upieczeniu uchylamy lekko drzwiczki piekarnika i zostawiamy sernik do wystygnięcia, po tym czasie przekładamy do lodówki na parę godzin. Gotowe.


Długo zbierałam się do zrobienia pierwszego pełnowymiarowego sernika. Postanowiłam, że podzielę się z Wami przepisem dopiero jak dojdę do perfekcji. Według największego krytyka kulinarnego w mojej rodzinie, mojego taty, trzeci sernik wyszedł mi idealny. Delikatny, kremowy, słodki, rozpływający się w ustach, ale zwarty. Polecam ;) 

A majówkę spędzam: z przyjaciółmi z klasy, z którymi czas leci jak szalony; na bieganiu; na spacerach do lasu z Grandem, z rodziną na działce. Dzięki maturzyści za te trzy dodatkowe dni wolnego. Trzymam kciuki ;) 
Naleśniki gryczane z cytrynowym kremem z awokado
 inspirowane pomysłem Gosi (LINK)



16 komentarzy:

  1. Widać, że perfekcyjny :) Z chęcią się na niego skuszę tylko muszę znaleźć gdzieś ricottę :D Ostatnio nigdzie nie mogę jej dorwać ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny i taki puszysty ten sernik! Podoba mi się, chociaż serników nie lubię i raczej bym nie sięgnęła po najpiękniejszy nawet :D Ale te naleśniki z kremem awokado biorę w ciemno! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój tata też jest największym smakoszem sernika :) u mnie co prawda podczas majówki królowała szarlotka, ale taki sernik też by się sprawdził!

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamuchno, zwarty, śliczny ten sernik! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. te naleśniki <3 to one skradły moje serce dzisiaj ;)
    przyjemnie spędzonego czasu życzę! i dzięki za kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no brak słów jest ideeeeealny!
    wpraszam się na kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Sernik wyszedł wyśmienicie! *.*
    Z chęcią skosztowałabym takiej pyszności, zwłaszcza, że uwielbiam serniki! :)
    A naleśniki też cudne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie, konsystencja sernika jak dla mnie idealna. Nie potrzeba wielu udziwnień, żeby powstało pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale cudny sernik! Dla mnie konsystencja jest zawsze najważniejsza, a ten Twój wygląda bosko *-*

    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. O matko! Ten sernik rzeczywiście jest perfekcyjny! :O

    OdpowiedzUsuń
  11. Sernik ma przecudowną konsystencję! :)
    Widzę, że aktywnie wykorzystujesz wolne :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Sernika z ricottą jeszcze nie robiłam, ale dzięki niej na pewno wyszedł delikatny i kremowy;)

    OdpowiedzUsuń
  13. oszalałam na punkcie tego sernika od samego patrzenia!

    OdpowiedzUsuń

Follow my blog with Bloglovin