poniedziałek, 9 czerwca 2014

79. Odwrócone ciasto z rabarbarem na 2 razy ♡

Kakaowe, pełnoziarniste, owsiane
 obrócone ciasto z rabarbarem 

 Składniki: (forma 20x13cm) 
6 łyżek mąki pełnoziarnistej
2 jajka
3 łyżeczki cukru trzcinowego
2 łyżeczki kakao
0,5-1 łyżeczki proszku do pieczenia
2 laski rabarbaru
2 łyżki oleju
1/4 szklanki mleka
2 łyżki namoczonych przez noc płatków owsianych

Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Mąkę, proszek i kakao wymieszać. Dodać do miski olej, żółtka, płatki i mleko. Wszystkie składniki połączyć. Białka ubić na sztywno z cukrem i wmieszać w ciasto. Rabarbar obrać, umyć i osuszyć.  Pokroić w 2 centymetrowe kawałki. Formę/kamionkę wyłożyć papierem do pieczenia, wyspać równomiernie rabarbar i wylać ciasto. Piec 40 minut. Po wystygnięciu ciasto wyciągnąć z formy i ułożyć spodem do góry tak, aby rabarbar był na wierzchu, obsypać cukrem pudrem i polać miodem. Smacznego!





Fajne są takie ciasta na dwa razy. Nie trzeba martwić się co zrobić z resztkami i nie trzeba wyrzucać, gdy się zestarzeje. Rabarbar z kakao współgra idealnie, to połączenie jest niezwykle trafne. 
Z projektami ledwo co zdążyłam, jeszcze rano kończyć musiałam. 6 z geografii mam, nie jestem zaskoczona, bo w pełni zasłużenie. Ale jak co roku zetknęłam się z niesprawiedliwością oceny w szkole. Moja zapracowana szóstka, a szóstka koleżanki z klasy ma się jak pięść do oka. Mogłam równie dobrze nic nie robić, to nie ma znaczenia widzę. 
Najprawdopodobniej zniknę na 2 dni, bo Maria (Hiszpanka z wymiany) dzisiaj przyjeżdża do mnie. Jutro jedziemy do Warszawy - Kopernik, Starówka, lody i gofiarnia. Będzie fajnie, już czuję. 
A na ten czas idę na trening. ;3


a oto wczoraj próbowana pitaja,
strukturę ma niesamowitą,
a pestki jak w kiwi, smak bardziej obojętny,
 takie bezsmakowe w sumie.

9 komentarzy:

  1. super sprawa z takim ciachem! :>
    gratulacje szóstki, u mnie tez oceny często są niesprawiedliwe :<
    udanej wycieczki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Pitaja jest paskudna :P Ja dodatkowo dostałam od niej uczulenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Baardzo mi się to ciacho podoba, bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Rabarbar smakuje cudownie w chlebku bananowym ;) w szkole zawsze będzie pełno niesprawiedliwości, życzę milej zabawy :3

    OdpowiedzUsuń
  5. szkoda, że pitaja nie zachwyca...cóż, chociaż ładnie wygląda :D
    ciasto bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fakt, pitahaya to bezsmak. Ale nadrabia wyglądem i fotogenicznością ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. O mamo ale cudne sniadanie <3 !

    OdpowiedzUsuń
  8. Co roku zmierzam się z taką niesprawiedliwością, niestety. Teraz już troszkę do tego nabrałam dystansu, w końcu wiem co potrafię, a czego nie.
    To kogo obdarowałaś drugą połową ciasta? Bo jeśli nikogo to ja się zgłaszam :)

    OdpowiedzUsuń

Follow my blog with Bloglovin