wtorek, 3 czerwca 2014

73. Pomysł na zdrowy obiad ♡

Sałatka z kaszy jaglanej i szparagów,
z awokado, jajkiem, papryką i sosem  



Składniki:
1 szklanka kaszy jaglanej (170 g)
1,5 szklanki wody
1 łyżeczka ostrej papryki
1/3 łyżeczki soli
300 g szparagów
1/3 łyżeczki soli
2 jajka
1 awokado
1/4 papryki

Kaszę uprażyć 2 minuty na rozgrzanej patelni, zalać wodą i odsączyć przez sitko. Wodę zagotować, osolić (1/3 łyżeczki soli) i wrzucić kaszę, oprószyć papryką i zmieszać. Gotować na małym ogniu pod przykryciem 5 minut, zdjąć z ognia i odstawić na 10 minut, aż kasza wchłonie płyn. 
Odłamać zdrewniałe końce szparagów i pokroić na mniejsze części, główki odłożyć. W drugim garnku zagotować wodę, osolić (1/3 łyżeczki) i włożyć jajka. Gotować 3 minuty, po tym czasie wrzucić szparagi (bez główek), gotować 3 minuty na małym ogniu pod przykryciem i później jeszcze 2 minuty z główkami. Jajka wyjąć, szparagi odsączyć i przepłukać zimną wodą. 
Ostudzoną kaszę zmieszać z ostudzonymi szparagami. Awokado pozbawić pestki i pokroić w kostkę. Jajka obrać i pokroić w małe kawałki. Paprykę obrać z błon i pokroić w kwadraty. Wszystkie składniki delikatnie wymieszać i odstawić do lodówki na godzinę. 
+Można dodać pokrojoną pierś z kurczaka w panierce z amarantusa.
Polać schłodzonym sosem i jeść :)

Sos cytrynowo-jogurtowy
z szafranem  



Składniki:
2 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki jogurtu greckiego
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka szafranu
2 łyżki soku z cytryny

Wszystkie składniki mieszamy, aż powstanie gładki, żółty sos. Doprawiamy przyprawami dla smaku (nie trzeba). Wkładamy na godzinę do lodówki, aby smaki się przegryzły.







Można zjeść na zimno, jako sałatkę lub podgrzać i zjeść w tortilli. Ja wybrałam dzisiaj tę drugą wersję. Taki obiad jest bardzo zdrowy, prosty w przygotowaniu i smaczny. Znowu odnalazłam się w robieniu sosu, moje powołanie, na prawdę. 
Rano podszykowałam obiad, bo później do szkoły szłam. Na 3 lekcjach oglądaliśmy film, jednej godziny nie było, na dwie lekcje nauczycielki się spóźniły i w efekcie mieliśmy tylko matematykę. Jaki jest sens w chodzeniu do szkoły? Teraz żaden. Po szkole zrobiłam obiad dla mnie i chorego taty (mama zjadła wcześniej). Teraz odpoczywam z kubkiem kawy, oglądając serial, a wieczorem idę z koleżanką na kawę. Dzień byłby idealny, gdyby nie ta pogoda. Słońce, wróć do nas!
Miłego dnia : )

9 komentarzy:

  1. Chyba wpadnę na obiadek! Mogę? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę moją ulubioną jaglankę , więc porywam przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam jaglanej na slono, twoja wersja ze szpragmi musi być pyszna :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Też dzisiaj u mnie tortilla była, ale twoje nadzienie do niej podoba mi się bardziej! Świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł, wygląda smacznie i zdrowo:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaintrygował mnie bardzo ten sos :D tzn.wszystko wygląda smakowicie ale sosik w wersji cytrynowo jogurtowej jest mi obcy :D Muszę poznać ten smak:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jesteś żywym przykładem na to,że gotując można stworzyć sobie małą imitację słońca.
    uwielbiam, gdy jest tak kolorowo na talerzu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezły pomysł. zrobię na pewno :) Polecam pierś z kurczaka panierowaną w płatkach owsianych i otrębach! MMm pycha! kobietynasilowni.pl tu znajdziecie przepis. Dietetycznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń

Follow my blog with Bloglovin