sobota, 7 maja 2016

268. Najlepsze zdrowe brownie!

Zdrowe brownie z fasoli i awokado

(bez cukru, masła i mąki pszennej)

Z ręką na sercu mogę polecić każdemu to brownie. Z awokado i fasoli robiłam wielokrotnie, ale zawsze czegoś mi brakowało. Albo konsystencja nie ta, albo zbyt zakalcowate, albo zbyt wyczuwalna fasola... To wyszło wręcz idealne, perfekcyjne w każdym calu. Idealnie zbite, wilgotne i mocno kakaowe, czyli takie, jakie powinno być prawdziwe brownie. I nie trzeba do tego dodawać kostki masła. Polecam! :)


PRZEPIS AUTORSKI:
SKŁADNIKI: (forma 20x13 cm)
1 puszka białej fasoli - 200 g po odsączeniu
1 małe awokado - 90 g po obraniu
2/3 szkl. mąki gryczanej 
5 łyżek kakao - 50 g
2 jajka
szczypta sody 
4 lub 5 łyżek ksylitolu/erytrolu
1/3 szkl. mleka

Fasolę odsączamy na sitku i dokładnie płuczemy (kilka razy!), wrzucamy do misy blendera, dodajemy awokado, jajka i ksylitol (ilość wedle uznania) i blendujemy na bardzo gładką masę, dodajemy mąkę, kakao, sodę i mieszamy łyżką, wlewając mleka dla delikatniejszej konsystencji. Formę wyłożyć papierem do pieczenia lub lekko wysmarować olejem kokosowym, przelać gotowe ciasto i włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec przez ok 40 minut. 


Jak poprawić blogerce humor? Właśnie tak! Dziękuję Purerein! :D

5 komentarzy:

  1. zazdroszczę paczki :D a co do brownie z fasoli - uwielbiam, ale wersji z awokado trochę się boję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie musiało smakować, bardzo podoba mi się konsystencja, a z takich składników na pewno wyszło pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciacho z fasoli! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie jak do tej pory własnie chyba najbardziej podpasowało brownie z fasoli. Robiłam też to z awokado, ale w osobnej wersji. Czas chyba połączyć te dwa produkty :D

    OdpowiedzUsuń
  5. FasoLOVE! <3 A ja polecę Tobie również zdrowe, buraczane, niebo z masełkiem orzechowym! :)

    OdpowiedzUsuń

Follow my blog with Bloglovin