wtorek, 21 czerwca 2016

273. NIEzdrowe babeczki czekoladowe

Czekoladowe babeczki z lukrem

nadziane masłem orzechowym

Przeglądając folder znalazłam te oto babeczki, które pamiętam zrobiły furrorę w mojej klasie jakiś czas temu. Zrobiłam je z okazji urodzin przyjaciółki. 


Odchodzą od mojej idei uzdrawiania wszystkiego co popadnie, ale uznałam, że warto się podzielić przepisem na nie. Takie domowe muffiny są o wiele lepsze niż wypełnione chemią sklepowe...


Wychodzą wilgotne w środku, puszyste, słodkie i obłędnie czekoladowe. Idealne na cheat'a :D


PRZEPIS AUTORSKI:
SKŁADNIKI:
masa czekoladowa:
50 g masła (min. 80%)
100 g czekolady mlecznej/gorzkiej (w zależności od upodobania)
1/3 szkl. wody
3 duże łyżki kakao
2 łyżki cukru
ciasto:
1 szkl. i 2 łyzki mąki pszennej
2 jajka
1/2 szkl. cukru
1/2 szkl. jogurtu naturalnego
1 łyżeczka proszku do pieczenia i 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
+ masło orzechowe

Składniki na masę czekoladową wkładamy do rondelka i podgrzewamy na małym ogniu cały czas mieszając aż do rozpuszczenia masła i powstania gładkiej masy, zostawiamy do wystudzenia. 
Ciasto: jajka, cukier i jogurt mieszamy dokładnie, dodajemy wymieszaną mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia i mieszamy. 
Łączymy obie masy za pomocą łyżki, nakładamy do foremek na 3/4 wysokości (lub przekładamy masłem orzechowym) i pieczemy w 180 stopniach przez ok 25 minut (do suchego patyczka).

6 komentarzy:

  1. Równowaga musi być, czasem trzeba zjeść coś mniej zdrowego :D Czekolada i masło orzechowe to jedno z najlepszych połączeń <3

    OdpowiedzUsuń
  2. takim babeczkom nigdy bym nie odmówiła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę masło orzechowe to wiem, że musiały być genialne. :DD

    OdpowiedzUsuń
  4. Podwojnie pyszne - nie dość, że czekoladowe, to jeszcze nadziane masłem orzechowym :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności! Jeszcze nigdy nie robiłam babeczek z lukrem;D

    OdpowiedzUsuń

Follow my blog with Bloglovin